

Testimonials
Marcel van den Hurk, Plant Manager SCA Hygiene Products - Gennep
"Oktober 2013 is Eduard Meiler gestart
als interim manager in SCA op afdeling Logistiek. Binnen deze afdeling
rapporteerden drie material supply medewerkers en acht logistiek
operators plus een logistiek engineer aan Eduard. Uitdaging was om de
vernieuwde situatie met AGV’s en de beperkte opslagcapaciteit in goede
banen te leiden. Eduard is met het team en betrokkenen voortvarend
gestart aan deze klus en deze tot een succes gebracht. Wat Eduard
typeert is vanuit samenwerking en betrokkenheid de problemen aan te
pakken, structurele verbeteringen door te voeren en de verwachtingen
aan medewerkers duidelijk te maken; inspraak en meedenken is van belang
maar ook duidelijke visie en richting. Dit heeft Eduard toegepast en
hiermee resultaat geboekt.
Tweede deel van de interim periode heeft Eduard besteedt aan afdeling
Utilities. Binnen deze afdeling “standaarden” vanuit logistiek
doorgevoerd en samen met de medewerkers Utilities aan structurele
verbeteringen gewerkt. In kaart gebracht welke structurele
verbeteringen nodig zijn in de manier van werken en hoe deze op te
pakken in samenwerking met leveranciers. Grootste bijdrage is geleverd
aan overlegstructuur, keuzes maken in oplossingen en service verhogen.
Hij heeft ook input geleverd aan de uiteindelijke organisatie oplossing
en logistieke trainingen voor medewerkers binnen de organisatie..
Wat Eduard typeert is; actiegerichtheid, niet afwachten maar zaken
oppakken en aftikken; zelfstandig zijn weg zoeken en in samenwerking
met andere uitdagingen oppakken en een hoge mate
verantwoordelijkheidsgevoel. Laat zaken niet lopen, maar neemt zijn
verantwoordelijkheid.”

Diny Leppers, HR Manager SCA Hygiene Products -
Gennep
"Eind 2013 is Eduard bij ons bedrijf als
“Interim Inbound manager” begonnen aan een logistieke uitdaging: het
proces van geautomatiseerde aanvoer van grondstoffen met behulp van
AGV’s (Automatisch Geleide Voertuigen) optimaliseren en de logistiek
operators hierbij ondersteunen. Wat opviel was de snelheid waarmee hij
zijn weg vond in de organisatie en de snelle acceptatie door zowel
medewerkers als management. Mede hierdoor kon hij snel verbeteringen
realiseren. Eduard signaleerde continu mogelijke verbeterpunten, pakte
deze vervolgens actief op en voerde ze in.
Aansluitend aan het inwerken van de nieuwe Inbound manager heeft Eduard
een volgende uitdaging opgepakt: het in kaart brengen van de processen
binnen de afdeling Utilities en het doen van verbetervoorstellen.
Tijdens deze twee opdrachten heb ik Eduard leren kennen als een heel
toegankelijke en integere manager die iedereen met respect benadert.
Hij onderzoekt, luistert en heeft oog voor de belangen van de diverse
stakeholders. Op onze samenwerking en zijn open manier van communiceren
kijk ik met plezier terug. Mocht zich in de toekomst een soortgelijke
uitdagende opdracht voordoen, zou ik Eduard weer graag willen
inhuren."

Pedro Tabrizi, Manager Maintenance Engineering GVB Amsterdam
"During the few months that I worked
with Eduard, he prooved to be a
colleague you can rely on. He is capable of understanding business
processes quickly and seeks opportunities to enhance inderdepartmental
cooperation."

Renee Acda, Communicatieadviseur at
PostNL
"Eduard heeft in zijn zijn rol als
Interim ProcesManager bij PostNL met
mij samengewerkt om het servicecenter Bezorgen voor PostNL te
organiseren en een goede basis tot stand te brengen. In die periode heb
ik Eduard leren kennen als een deskundige en bevlogen kerel die heel
goed
luistert naar de wensen van zijn klant en die deze wensen, vertaald in
combinatie met zijn eigen kennis, inzicht en ervaring, perfect ten
uitvoer brengt.
Eduard heeft duidelijke, positieve organisatorische
veranderingen
tot stand weten te brengen. Door zijn inbreng zijn processen flink
verbeterd waardoor doelen bereikbaar werden. Daarnaast is hij een heel
fijne man om mee samen te werken, zowel individueel als in
groepsverband."

Atze Schaap, Manager Cooperative Affairs Royal Friesland Campina
"Eduard really helped us well to get
insight in our key-problems concerning intra company logistics and set
up an account management approach. Eduard pushed that people have to
talk with each other to identify and solve the problem, rather then
talking about each other without changing anything. Well done!"
Top qualities: Great Results, Personable, Good Value Atze Schaap
Manager Cooperative Affairs Royal Friesland Campina hired Eduard as a
Business Consultant in 2011.

Herjon Conen, Manager Intra Transport, Royal FrieslandCampina
"Eduard heeft ons binnen MilkLogistics
geweldig geholpen door het succesvol leiden van een aantal logistieke
verbeteringstrajecten in Nederland en België. Hij heeft met name de
samenwerking tussen de verschillende ketens in de Supply Chain
geoptimaliseerd. Ook heeft hij een aantal kritische processen onder de
loep genomen en deze met succes geoptimaliseerd.
Parallel hierbij zijn ook mogelijkheden voor costsavings in beeld
gebracht en uitgevoerd. Het integreren en uniformeren van verschillende
werkwijzen gaat Eduard door zijn praktische en heldere communicatie
heel goed af. Daarnaast kan Eduard zaken goed en helder analyseren en
verrassende en effectieve oplossingen bieden. Hij heeft binnen
FrielsandCampina MilkLogistics een aantal veranderingen doorgevoerd in
zowel procedures als in de de inrichting van de organisatie. Eduard kan
zich zowel op operationeel als op management niveau goed bewegen. Hij
heeft het MT van MilkLogistics ook begeleid in het vormen en bepalen
van de strategie en het daaruit vormen van concrete en realistische
doelstellingen (smart)."

Hans Wieleman Manager MilkLogistics, Royal FrieslandCampina
De afdeling Milk Logistics binnen FrieslandCampina is verantwoordelijk voor het melktransport van veehouders naar fabrieken en het vloeibaar transport tussen fabrieken. Na de fusie tussen Friesland Foods en Campina is met name de planning van het vloeibaar transport tussen fabrieken aangepast. Door deze veranderingen waren fabrieken niet tevreden en had men veel klachten betreffende aanlevertijden en afstemming. Eduard Meiler heeft als accountmanager een bemiddelende rol gehad tussen Milk Logistics en de fabrieken van FrieslandCampina. Omdat dit een nieuwe functie was heeft hij een grote invloed gehad op de wijze waarop inhoud is gegeven aan deze functie. Eduard heeft deze functie zelfstandig ingevuld en heeft ervoor gezorgd dat de relatie tussen de afdeling Milk Logistics en de fabrieken genormaliseerd is. Naast het accountmanagement heeft Eduard nog geparticipeerd in een aantal logistieke projecten waarbij met name het organiseren van een aantal strategiedagen zeer positief waren.

Dick Kremer, RMO transport & Projectmanagement at DOC kaas
In het voorjaar van 2011 heeft DOC Kaas een nieuwe aanbesteding gedaan voor het vervoer van de melk van de bedrijven van aangesloten veehouders naar de productielocaties van DOC Kaas. Binnen dit proces hebben wij op verschillende punten ondersteuning gehad van Eduard. Hij heeft o.a. gekeken naar de mogelijkheden tot besparing, de risico's van veranderingen en de aandachtspunten bij de nieuwe aanbesteding. Wij hebben op een prettige manier samengewerkt met Eduard. Hij heeft op een heldere wijze en goed onderbouwd aangegeven wat de mogelijkheden en risico's waren binnen deze nieuwe aanbesteding."

Roland Slegers MIM, Distribution Operations Director a.i., Technicolor was with another company when working with Eduard at Geodis
"Eduard is an open minded manager with the drive to create excellent operations. Great analytical and conceptual skills and hands-on. Above all a very pleasant person to work with."
Raymond Hendriks, hired Eduard as a Warehouse operations in 2010, and hired Eduard more than once.
"Working with Eduard was more then nice. Also more then flexibel with for example working times. Thank you and we'll see you somewhere, somehow back!!" Top qualities: Personable, On Time, High Integrity
Pieter van der Bas, hired Eduard as a Logistic consultant in 2008
"Eduard is person with a hands on attitude. Besides Eduard has a lot of knowledge of the transport marktet. His open communication enables a good cooperation!" Top qualities: Personable, Expert, High Integrity
Laurens Tuinhout, hired Eduard as a project manager in 2009
“Ik heb Eduard in 2009 ingeschakeld om het chartermanagement te begeleiden bij een groot verandertraject binnen TNT Post Transport. Eduard is op een rijdende trein gesprongen die al flink op stoom was. Eduard had geen enkele moeite om snel de juiste liaisons te leggen binnen de organisatie. Groot voordeel is dat hij de transport markt goed kent en snel kon schakelen. Hij heeft voor mij de inkoop processen geanalyseerd en gestroomlijnd gedurende 6 maanden. Eduard is een betrouwbaar en prettig persoon om mee te werken.” Top qualities: Personable, On Time, High Integrity
Michiel Cusell, Changemanager Transport TNT Post Pakketservice
"Eduard heeft zich ontpopt als een echte bruggenbouwer tussen verschillende partijen en weet met zijn geduld het juiste moment te kiezen om beslissingen te forceren. Eduard is in staat om goed te variëren tussen een praktische meer uitvoerende aanpak en een strategische analyserende rol. Dat maakt dat Eduard in verschillende fases van en op verschillende management niveaus binnen een project zeer goed bruikbaar en inzetbaar is. Ik heb Eduard leren kennen als een zeer sociaal persoon en boven alles een betrouwbare en leuke collega om mee samen te werken."

Erik Michorius, General Manager Voeders Transport BV
"Eduard is een prettige persoonlijkheid om mee te mogen werken.", "Hij is vooral goed in het onderhouden van relaties en netwerken", "Eduard komt het best tot zijn recht op Management niveau, zijn organisatorisch en analytisch inzicht zijn sterk ontwikkeld", "Ik heb Eduard leren kennen als een betrouwbare en sociale collega die zijn afspraken altijd nakomt. Ik hoop dat ik in de toekomst vaker mag samenwerken met Eduard."

Emile Van der Weg, accountmanager, TLN. Worked directly with Eduard at Transport en Logistiek Nederland
“Ik heb Eduard als collega bij TLN meegemaakt van 1999 tot en met 2007. Ik heb met Eduard diverse tactische en strategische projecten gedaan zoals onder andere Blik op Brandstof (BOB) en Wegtransport 2000 ( strategie project). Eduard is iemand waarvan je weet dat hij de zaken altijd met de grootste toewijding en discretie zal volbrengen. Zijn analyserende insteek, integere handelswijze en open en eerlijke communicatie helpen hem om problemen tot de kern terug te brengen. Zijn creativiteit en grondige aanpak hielpen hem om oplossingen een breed draagvlak te geven. Hoewel Eduard alweer twee jaar geleden vertrokken is bij TLN, hebben we nog regelmatig contact. Leren van elkaar is dan het thema maar ook het gezellig eten en uitgaan is een vast onderdeel van deze avonden. En ook dat is Eduard. Kort een teamspeler met hart voor de zaak.

Dr. John Stolk, Account Manager / IT Manager, BAX Global worked directly with Eduard at BAX Global
“To whom it may concern, I was initially very impressed with Eduard’s enthusiasm, communication skills and professional demeanor. He became quickly known for his intellectual acumen in logistics, lofty ambitions, great sense of responsibility both up and down the chain of command. With his outstanding communication skills he is always able to set proper expectations ahead of time for his responsibilities. My personal experience is that he delivers on time, every time and consistently met or surpassed his obligations. When met with complications he communicates pro-actively and will present a handful of solutions to meet the challenge. Eduard has a team player mind-set, enthusiastic embrace of change, ability to work with minimal supervision and unwavering commitment to exceeding client’s expectations. He is a true spearhead of logistics.