Opdrachtgever
Linde Homecare
Branche
Chemie
Rol
Interim Manager Logistiek
Opdracht beschrijving
Interim Manager Logistics Linde HomeCare, Linde Health Care Benelux, Member Of HealthCare BNLX Management Team.
Linde Health Care Benelux levert zorgmiddelen en medicatie aan patiënten in ziekenhuizen, verpleeghuizen en in thuissituaties. HQ Eindhoven is de Productie site (Cilinders + vaten) en belangrijkste warehouse plus distributie centrum. Therapiën: zuurstof, voeding, Apneu, Infuus en UVB licht therapie. SHEQ/ Safety, Quality en Costcontrol vormen de belangrijkste drivers in de Logistics Operations.
Lid van het BNLX HealthCare Management Team, Manager Logistics Home Care Netherlands 70 FTE, 3 Direct Reports
Transport en Distributie, Warehouse, Repair and Maintenance, Stock Control, Scheduling, aansturen LSP’s (Logistic Service Providers)
Transport & Distribution, central warehouse en depots. Aansturen en coachen logistiek team. Introductie S&OP Planning, managen projecten (SAP Update Implementation, Reorganisatie Home Delivery Belgium, Warehouse 2.0, KanBan Planning R&M, depot control optimisation, Asset Management). Verantwoordelijk voor for Safety (SHEQ), Capex, Opex, Quality, GDP, Lean, Continuous Improvement, internal en external audits

Periode
Oktober 2015 – mei 2017
Ruud Sijs
“Eduard heeft in 2015 de uitdaging aangenomen om leiding te geven aan de logistiek van Linde Homecare/Healthcare in Eindhoven. Naast zijn vakinhoudelijke kennis heb ik in die periode ervaren dat hij gedreven zijn verantwoordelijkheid oppakt. Hij heeft oog heeft voor zijn direct reports en de ontwikkeling binnen zijn team. Hij ontloopt de gevoelige thema’s niet en neemt persoonlijk de leiding als het moeilijk wordt of het team zijn hulp nodig heeft. Hij zal altijd eerlijke feedback geven naar zijn leidinggevende of opdrachtgever en staat tegelijkertijd open om feedback te ontvangen en zich verder te ontwikkelen.”