+31 6 1531 00 66 ed@edinterim.nl
$

Opdrachtgever

FarmFrites

$

Branche

Food

$

Rol

Interim manager Customer Service

Beschrijving opdracht

Interim Customer Services Manager / Interim Change Manager at FarmFrites 

Prachtig familiebedrijf actief in de Foodservice (B2B). Hectische periode met voldoende uitdagingen; Een van de twee belangrijkste coldstores voerde een ERP transitie door die desastreus verliep, Covid-19 verstoorde de SC strategie en leverde ernstige bedreigingen voor forecasting, leveringsbetrouwbaarheid en omzet op.
Belemmeringen als wereldwijde SC-problemen (beschikbaarheid van reefers), onvoorspelbare en onbetrouwbare schema’s van leveranciers en van vervoerders (carriers), uitdagingen op het gebied van levering van grondstoffen, voortdurend veranderende patronen in de vraag (resulterend in voorraad en opslagtekorten) resulteerden in financiële risico’s.
Andere Covid-19-effecten (thuiswerken, aansturen verschillende afdelingen op afstand) en de krapte op de arbeidsmarkt (werven nieuwe medewerkers) maakten 2021 + 2022 tot een bijzondere periode. Geslaagd om controle te houden en weer terug te gaan normaal.
Rol: Tijdens de voorbereiding van SAP implementatie (backfill), dagelijks operationeel teamoverleg (Sales, Demand, Production Planning en CS) leiden om de S&OP en aansluiting met de container carriers te verbeteren. Aansturen teamleiders Customer Service Sea en Road, Customer Care en export control. Adviseur van de board met betrekking tot de toekomstige ontwikkeling van CSC-afdelingen en herontwerpen van de CSC-organisatie.

FarmFrites Interim manager Customer Service

Periode
Januari 2020 – oktober 2021

Jakob Rentier

“Eduard is een enthousiaste, serieuze, hardwerkende en ervaren interim manager.
Ik heb Eduard aangenomen om als interim Customer Service manager aan de slag te gaan bij Farm Frites. Aanvankelijk voor een periode van een jaar maar dit is uiteindelijk ruim anderhalf jaar geworden. Eduard is net voor de corona pandemie gestart, desondanks is hij in staat gebleken om op korte termijn van toegevoegde waarde te zijn.
Het was altijd bijzonder om te zien dat Eduard optimistisch bleef, ook onder moeilijke omstandigheden. Ik heb hem leren kennen als een toegewijde, hard werkende persoon waarmee ik goed heb kunnen samenwerken.”