Opdrachtgever
PostNL Mail
Branche
Logistiek dienstverlening
Dienst
Procesmanager / Changemanager
Beschrijving opdracht
Procesmanager Reorganisatie Post NL Mail Area ZO, VBG Manager (Ops.) Heerlen en plaatsvervangend Changemanager Service Centrum.
Post NL Mail kromp circa 10% per jaar. Wijzigingen in de organisatie waren noodzakelijk en onontkoombaar. Als belangrijke tussenstap in de reorganisatie werden lokale sorteercentra gesloten of gefuseerd. Bij onderdeel mail, productie, twee rollen vervuld.
Interim Lijn manager in de “oude” organisatie: Operationeel en budgettair verantwoordelijk voor vestigingsgebied Heerlen. Sturen vestiging op KPI’s: kwaliteit, tijdigheid, uren en kosten. Aansturen processen. Leidinggeven aan vier Teamcoaches direct en indirect (200) medewerkers.
Changemanagement in de nieuwe organisatie. Projectmatige ondersteuning voor en tijdelijke vervanging van de Changemanager Service Centrum ZO: optimaliseren en aanscherpen procedures en processen. Support door het maken praktische hulpmiddelen en methoden. Gevraagd en ongevraagd kritisch adviseren over de invulling van de organisatie.
Periode
April 2012 – oktober 2012
Renee Acda, Communicatieadviseur
“Eduard heeft in zijn zijn rol als Interim ProcesManager bij PostNL met mij samengewerkt om het servicecenter Bezorgen voor PostNL te organiseren en een goede basis tot stand te brengen. In die periode heb ik Eduard leren kennen als een deskundige en bevlogen kerel die heel goed luistert naar de wensen van zijn klant en die deze wensen, vertaald in combinatie met zijn eigen kennis, inzicht en ervaring, perfect ten uitvoer brengt.
Eduard heeft duidelijke, positieve organisatorische veranderingen tot stand weten te brengen. Door zijn inbreng zijn processen flink verbeterd waardoor doelen bereikbaar werden. Daarnaast is hij een heel fijne man om mee samen te werken, zowel individueel als in groepsverband.”