+31 6 1531 00 66 ed@edinterim.nl
$

Opdrachtgever

Yusen Logistics

$

Branche

3PL / 4PL

$

Rol

Interim manager

Beschrijving opdracht

Interim Senior Branch Manager Contract Logistics Yusen Benelux/Site Manager
Yusen Logistics, een Japanse 3PL (met NYK > 40.000 FTE), streeft naar positie van most preferred logistical supplier in de wereld in 2025. In combinatie met de snelle groei was extern support onontkoombaar. Met name voor Contract Logistics Ridderkerk, als een van de grootste takken in Benelux. Contract Logistics voldeed niet aan de standaard en vroeg extra aandacht voor MT en supervisors. Voor de dringende en ingrijpende veranderingen in management, cultuur en communicatie werd een senior interim manager gezocht. EdInterim kon dit invullen.
Dagelijkse operationele verantwoordelijkheid (85FTE, 28.000 M2, 20 klanten (automotive, machinery)
Change management programma (Yusen 2025) uitgevoerd en doelen en strategie opnieuw bepaald
Key accountmanagement naar een hoger niveau worden gebracht.
Organisatorische veranderingen in Contract Logistics, Warehouse en Transport gerealiseerd (eigenaarschap managers en supervisors).
Transportafdeling naar een hoger niveau gebracht.
Continuïteit IT geborgd (support en SW structuur).
Site verhuizing helpen voorbereiden.

Yusen Logistics Interim manager Contract logistics

Periode
Mei 2018 – maart 2019

Hugo van Herck

Eduard is een gedreven en ervaren manager, die veel aandacht heeft voor de mens achter het proces, en voor het stimuleren van deze mensen. Hij heeft bij Yusen logistics in moeilijke omstandigheden een logistieke site geleid, als interim manager, tot een opvolger aan boord kwam. Gezien mijn functie (Director) heb ik hem minder in detail kunnen volgen ivm warehouse proces gerelateerde activiteiten (maar zijn ervaring is hier groot), maar kan wel prima oordelen op gebied van algemeen (logistiek) management en Supply Chain.

Sander de Vries

“In May 2018 Eduard started as Interim Senior Branch Manager Contract Logistics to streamline processes and procedures in order to achieve higher efficiency. During this assignment he was responsible for the operational management and managing the day-to-day business. Eduard was very successful in managing the complete operation for both the warehouse and the customer service department. Together we succeeded in realizing some big changes in management structure and positions as well in profit structures. Besides this Eduard also filled in the position of Key Account Manager for our top customers in a very strong and powerful way. It was a great pleasure working together with Eduard. He adapted the working processes and culture extremely rapidly and was very reliable in delivering results in full and on time. His positive mindset and his can do mentality, strong management and relational skills helped us a lot in this period full of challenges and opportunities. I can surely recommend Eduard for leading operations as well for developing strategies and organizational challenges.”